7 mars 2010

Oceaner

För er som inte redan vet:

Jag har fått jobb, på Hornbach i Norsborg, där jag var på abetsintervju i Måndags och i Torsdags blev uppringd ifrån med följande besked "hej madeleine jag heter **** och ringer från Hornbach, jag tänkte gratulera dig till säsonsanställningen här hos oss på Hornbach".

Över detta är jag fruktansvärt nöjd och lite stolt också. Nöjd över att vara tillbaka i arbetarbranschen igen och få känna mig mindre oeffektiv och självklart också för att jag kommer tjäna mina EGNA pengar igen och det är ju så brutalt schönt.
Stolt för att jag vet hur svårt det är för oss unga att hitta ett jobb i dessa tider och för att jag faktiskt lyckades och trots alla energibrist tog tag i det. Känns mycket bra det här.
Och förhoppningsvis så är arbetsklimatet där mycketmycket mer behagligt än på BILTEMA.
På Fredag ska jag på utbildning från klockan 13:00-16:00 och förhoppningsvis får jag jobba redan nästa helg.

Trodde aldrig jag kunde känna mig såhär taggad att jobba, men uppenbarligen. Tack far för att du tipsade mig om dem.

I övrigt så känns livet lite sådär för tillfället. Lovet tar slut idag och imorn är det tillbaka till de gamla vanliga rutinerna igen. Visst kommer det gå bra egentligen och följande 3 månader kommer snart vara förbi och så kommer sommaren och friheten men jag ser inte fram emot att gå upp svintidigt igen och plugga sånt som egentligen inte intresserar mig överhuvudtaget (ex. Matte B och Svenska B). Men jag ska inte klaga. För igen vet riktigt om det som kommer efter studenten kommer vara sådär himlan mycket mer att hänga i granen.

Nåväl. Detta lov har lika som jag och Mirjam trodde att det skulle göra; glidit mellan fingrarna på en. Det har gått alldeles för snabbt och allt man ville göra blev inte gjort men visst har det också varit fint. En ordentlig uppdatering om det kanske kommer senare, nu måste jag visst plugga körkortsteori....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar